cep telefon fiyatları,ndan islam bilgisi5

 cep telefon fiyatları


cep telefon fiyatları,ndan islam bilgisi5 bugün sizler icin hazırladıgımız yazılarımızı sizlere sunuyoruz cep telefon fiyatları her zaman bizim gibi kaliteli yazılar yazan baska bir yer bulamassınız allah icin islam icin sizde yazabilirsiniz bize yazılarınızı gönderebilirsiniz cep telefon fiyatları elinden gelen gayreti gösteriyor ve sizin icin cep telefon fiyatları diyorki Abdurrahrnan bini Avf yüzünü Hz. Osman (r.a.)e çevirip: Bakara suresi ayet: 156. Yüce meâli (Onlar, o kimselerdir ki, kendilerine bir bela geldiği zaman teslimiyet göstererek «Biz Allah'ın kuluyuz. Öldükten sonra ona döneceğiz» derler.Ayeti kerimesini okudu. Ve üzgün ve solgun bir çehre ile Hz. Osman (r.a.)e dönerek acaba biz ne yaptık ki; Resulü Ekrem tarafımıza bakmıyor. Bizlere iltifatta bulunmuyor. Bizler Allah’ın hışmından. Peygamber nazarından Allah'a sığınırız.» dedi. İşte tam bu sırada Resûiü Ekrem onların tarafına baktı. Ve şöyle buyurdu : «Cenab-ı Allah'ın kudret ve azameti hakkı için Allah (c.c.) size hışım etmemiştir. Resulü de sîzleri azarlayacak değildir. Sîzler Allah ve melekler katında değerlisiniz. Sizler Allah ve Resulünden ikram görenlerdensiniz. Ancak, her ne zaman sizi anmak ve tarafınıza bakmak istedim isem de Allah'ın bu işle vazifelendirdiği meleği geldi. Beni bundan alıkoydu. Ve bu zat zengindir.Alloh-ü Tsolâ kalbi yarattı ruhu ona ©ş ©tti. Nötssi yarattı, rüzgârı eş etti. Dini yarattı, kemali karşılık verdi. Dünyanın yanında zeval var. Toprağın karşısında sükûnet.. Hareketi ateşe eş etti.Allah (c.c.) Kur'ân-ı Kerîm'Inde, Nûh sûresi, âyet ; 19. 20. Yüce meâ-lı (Allah sizin için arzı bir döşek yaratmıştır. (19) Onun geniş yollarında gezesiniz diye... (20) buyurdu.
Cenöb-ı Allah Kur'ân-ı Kerîm'inde Nebe suresi, âyet; 12. Yüce meâ-li (Üstünüzde yedi sağlam gök bina ettik.) buyurdu. Göğün karşılığı yükseklik oldu. Cennetin karşılığı da mihnet ve meşakkattir. Nitekim Resû-lü Ekrem «Cennet istenmeyen ve sıkıntılı şeylerle, Cehennem de arzulu şeylerle bezenmiştir.» buyurmuşlardır. İmanın eşi de hayâdır. Nitekim Re-sûlüllah (s.a.v.) «Haya ile iman biri birinin çiftidir.» buyurdular. Yani haya il© iman bir çifttir. Utanma gözde, iman ise kalbd© yaratılmıştır. Gözde utanma varsa, kalbd© de iman vardır. Gözden hayâ kalkınca, kalb-den d© iman çıkar. Şübhesiz Hz. Osman'ı Zinnureyn (r.a.) zamanında yer yüzünde ondan daha utangaç, cömert ve daha birçok iyi huyların sahibi olduğu için insanların en faziletlisi olmuştur.
Hayâ Allah’ın sıfatlarından birisidir. Yarattığı bütün mahlûkâta haya sıfatı verilmiştir. Ancak, yaratıklardaki hayanın birçok çeşitleri vardır.
Birincisi: Âdem (a.s.) de görülen hayâ... Onun hayâsı utanmak ve sıkılmaktan ibaretti. Şeytanın vesvesesine kapılarak, buğdoy tanesi yediği için üzerinden cennet elbiseleri soyuldu. Çırılçıplak kaldığı için utandı ve sıkıldı. Yüzünü çevirdi. Bunun için Cenâb-ı Allah ^ «Ey Âdem! Bizden kaçmak için mi yüzünü çeviriyorsun?» Buyurunca, Âdem (a.s.) ; «Ey Allah'ım! Kaçmak için değil... Çıplak olduğum için utanıyorumda onun için yüzümü çeviriyorum.» dedi.
İkiritisi: Allah (c!c.) ın azameti karşısında duyulan hayadır. İsrâfil (a.s.) in hayası gibi... Resûlü Ekrem buyurdular ki: «İsrafil (a.s.) her gün kendi kanadıyla yüzünü yetmiş kere örter de (Ey âlemierin Rabbil Ne diyeyim, nasıl yapayım? Biliyorum ki; Sana layık rükû ve seçde etmeye gücüm yetmiyor.
Üçüncüsü: Meleklerin hayâsı da Allah-ü Teâlâ’nın heybetinden ötürüdür... Melekler de «Ey Rabbimlz! Seni her şeyden tenzih eder, ulularız. Sana yaraşır ibadet edemediğimizi biliyoruz.» derler.Dördüncüsü hürmet hayasıdır. Musa bini İmran (a.s.) in hayâsı gibi.
Hz. Musa Rabbine şöyle yalvarıp yakarmıştır. «Ey âlemlerin Rabbi olan Allah'ım! Bana cennet gerektir. Elbette senden İsterim. Didârm (Bu tabir Allah’ı görme yerinde kullanılır) gerekir elbette senden isterim. Lâkin bana tuz. ekmek, et, hayvanlara yem (alaf) gibi aşağı şeyleri senden nasıl isteyebilirim?» dedi. Bunun üzerine Cenâb-ı Allah «Ey Musa! Maksat; kulun her vakit bir sebep ve ihtiyacından ötürü huzura gelmesi, isteme sİ ve kulluk etmesi hâiikinin de vermesidir.» buyurdu.Allah'ın hayâ sıfatı kulunu af etmesi ve ayıbını örtmesidir. Allah (c.c.) kulunun ayıbını görür, fakat örter. Suçunu da bağışlar. Bu hususta Ca-bir bini Abdullah Resûlü Ekrem'den şöyle bir hâdisi şerif rivayet etmiştir : «Asi ve günahkâr bir mümin kul mezarından kalkar. İçinde sırat köprüsünün korkusu, cehennemin dehşeti ile mahşer yerine gelirken bir yol ayrımmo varır. Korkusundan ağlayarak önündeki yollardan birine sapar, yürür, yürür. Hiç kimseye bir şey söylemez. Yürür, yürür de doğru cennetin kapısına gelir, dayanır. Sağ ayağını kapıdan içeri koyup, sol ayağını kaldırmadan, Allah-ü Teâlâ o kulun vasıtasız sağ eline bir nâme verir. «Ey Kulum! Sen bu nâmeyi oku! içerisinde olanları öğren! İstediğini yap. Cennete gir!.. Bilirim ki; senin cennette ebedî kalmak muradındır. Sonsuza dek cennette kal!..» O günahkâr kul nâmeye bakar ve şöyle yazıldığını görür: «Ey kulum! Senin ettiklerinin hepsini gördüm ve bilirim. Lâkin senin ettiklerini sana tekrar göstermekten hayâ ederim.Bu hadisi şerifin bir benzeri de Ebu Selmanı Darânî tarafından şöyle rivayet edilmiştir. Resûlü Ekrem buyurdular ki: «Allahü Teâlâ buyurdular ki; İnzâl edilmiş kitapların bazılarında şöyle yazılıdır: «Ey Kulum! Son her ne kadar günâhkâr isen de korkucu ve hayâ edicisin. Izzü celâlim hakkı İçin senin ayıplarını ve günahlannı Âdem oğlunun gönlü ve gözünden saklarım. Küçük ve büyük günahlannı -lavhl mahfuz- daki Kirâ-men kâtibin meleklerinden gizli tutanm. Gözünü ve tenini meleklerden gizlerim. Kıyamet günü seni hesap yerine götürür, hesabını kolay ederim. Hor kim günâhkâr olup da günâhından korkar ve utanırsa, onun hesabı çetin olmaz..Hz. Osman bini Affan (r.a.) bütün günâhlarından korkar, çekinirdi, iyiliği severdi. Utangaç olduğu için onun hesabı olmaz. Osman bini Af-îan’m dostlarının da hesabı az olur. İnanılır rivayetlerde şöyle belirtilmektedir: Resûlül-iah (s.a.v.) şöyle buyurdular.Zira, ahırette önce yoksulların sonra da zenginlerin hesabı görülür, eler de dünya ve ahirette biri birinizin kardeşisiniz, biribirinizi selamla-) musâfaha ediniz.» buyurdu. Onlar da Resulü Ekrem'in emrine uyarak ılamlaşıp, musâfaha ettiler. Resûlü Ekrem de onlara :
Sizler hem dünya ve hemde ahirette kardeşsiniz. Cennette be-m kardeşim İlyas (a.s.) dir. İlyas (a.s.) in ümmetinin hayırlısı o kimse-r ki; Allah (c.c.) Cebrail (a.s.)i İlyas Peygamberce gönderip, haksız yere ıhit edilen kimseyi ona kardeş etti. Ben de Allah (c.c.) in gönderdiği lesûlüyüm. Sizi dünya ve ahirette kardeş yaptım.
Büyükler diyorlar ki: Hz. Osman (r.a.) uzun gecelerde namaz kılar, [ur'ân okur, yatağa girip yatmazdı. Allah (c.c.) korkusundan ağladıkları jin gözlerinin yaşı hiç kuramazdı.Bu üm.metin içinde hiç kimse Osman kadar utangaç değildir. )oğrusu Hz. Âdem (a.s.) den bu zamana kadar Osman bini Affan gibi jüzel ve iyi ahlak sahibi dünyaya gelmemiştir.Allah-ü Teâlâ hayır ve şer olarak her ne yarattı ise hepsini hakikat alarak yaratmıştır. Allah (c.c.) Zâriyât sûresi oyet 49.. Yüce meâli (Her-^yden çift yarattık kİ; iyice düşünesiniz.) Âyeti kerimesiyle kullarına bu gerçeği açıklamıştır.Hz. Osman (r.a.) bütün bu güzel ve yüksek hasselerin hepsini nefsinde toplayan bahtiyardır. Hz. Osman (r.a.) mazlûmen şehit oldu. Zühtü takvası fazla idi. Son derece cömertti. Güzel ve İffetli idi. Son derece utangaçtı. Ayrıca seçkin sahabelerin uzun ömürlüsü Hz. Osman (r.a.) dır Resûlü Ekrem, Ebubekir, Ömer hazretleri 63 yaşlarında vefat ettikleri halde, Hz. Osman (r.a.) 82 yaşında şehit oldu.Mekke'de kâfirler rahip MuğIre'nin Talf'teki bağında senenin 360 günün her birinde bir taze meyve yetiştiği için öğünürlerdi. Müslümanlar da Medine’de Hz. Osman (r.a.) İn evinde senenin 360 günün her birinde yoksullar misafir edilir, ağırlanmalarıyla öğünürlerdi. Hz. Osman (r.a.) in bu .güzel davranışı nasıl övülmez?Resûlü Ekrem buyuruyor ki: «Cebrail (a.s.) bana Allah (c.c.) ın Yusuf (a.s.)e verdiği güzelliğin bir aynını da Osman bini Affan'a verdiğini söyledi. Her kim Yusuf (a.s.) in cemâlini görmek isterse, Osman'a baksın!.. Lâkin Yusuf'un cemâlini görenler fitneye eriştiler. Osman bini Affan'ın cemâlini görenler saygı görürler.Yedincisi: Her derde, sıkıntıya, belâya musibete hayıflanmaz, öfkelenmez, sabr eder ve kimseye sızlanmazdı.Ebu Osman'ı Hayrı (rahmetullah) Letâif adlı eserinde diyor ki: Resûlüllah şöyle buyurdular: «Miraç gecesinde beni göklere ilettiler.. İlk olarak dünya göğüne ulaştım. Orada Osman’ın suretini gördüm de.Hz. Osman (r.a.)e Zinnureyn denilmesinin sebebini birazcık yukarıda açıklamıştık. Bunu biraz daha genişletmek gerekmektedir. Bir rivayete göre Hz. Osman (r.a.) in Resulü Ekrem'in kızı Hz. Ru-kiyyö (r.o ) in vefatından sonra diğer kızı Hz. Ümmü Gülsüm (ra.) ile evlenmesiyle iki defa Resûlu Ekrem'e damad olmasıdır. Bir diğer söylentiye göre ise, Habeşistan ve Medine'ye olmak üzere iki defa hicret etme-sındendir. Zinnureyn denilmesinin bir diğer sebebi Bedir ve Hüdeybiye'-de Resulü Ekrem Hz. Osman (r.a.)e buyurdular ki: «Ey Osman! Ben şendenim, Sen de benden... Hem benim nurum, hem de senin nurun senin yüzünde parlıyor.» Resülu Ekrem Hüdeybiye'de «İşte bu iki elimin biri benim elim, öbürü de Osman'ın elidir. Rıdvan biati ettim.» buyurdu da Resûlüllah (s.a.v.) mübarek ellerini biri birinin üzerine koyarak buyurdular ki «Bu iki nur Osman'ın nurudur. Osman benim ebedî cennet arkadaşımdır.» Hz. Osman (ra.)e zinnureyn denilmesinin bir diğer sebebi de gündüz tuttuğu oruçlarla, gece kılığı namazların nurudur. Bir başka söylentiye göre de O nurun biri iman, bin de Kur'ön nurudur Ve bir söze göre de biri zahirinin biri batının nurudur.Hz. Osman (r.a.) İman ve Kur'ön ehlinin şeyhi (büyüğü) idi. Yetimler babası, dertliler ve acizlerin yardımcısı idi. Medine'de bir ac ve bir çıplak olduğunu öğrenince yemez o acı doyurur, giymez o çıplağı giydirirdi. Şeyhi Kur'ön idi. Kur'ön-ı azimüşşanı yazdırıp, dünyanın dört bir yanına göndermiştir. Yirmi bu kadar sene yatsı namazını kıldıktan sonra kırk kere ihlas suresini okurdu. Ondan sonra dört bin teşbih ve tehlıl ve dua okurdu. Bunları yerine getirdikten sonra 114 sure ve 6666 ayet olan Kur'ön-ı Kerîm'i her gece vitir namazında okurdu Ve bü-»un bunlardan sonra da ahirette şehitlik rütbesine erişti.Resulü Ekrem buyuruyorlar ki «Ey RabbimI Osman bini Aftan senden hesap soracaksın diye hayö ediyor.» Allahü Teölö da buyurdu ki: «Ey Muhammedi Ben bütün kullarımı hesaba çekeceğim. Ve fakat, Osman'dan hesap sormayacağım.Evet!.. Ondan başka Tanrı olmayan Allahü Teâlâ hakkı için, Cebrail olduğum halde Osman'ın cemâlini tam olarak ben de göremedim. Ey Allah'ın Resûlü!.. Osman Melekler katında o yücelik ve saygıya sahibdir ki; gözlerimiz onun cemalim müşahede edemeden kaçırmıştır. Ey Allah'ın Resulü!.. Bir gece evinden mescide gelirken yedi göğün ve yedi yerin melekleri Osman'ın haşmetinden titreyerek, perde arkasına çekildiler.Cöbir ve Enes (r.a.) hazretleri rivayet ediyorlar kı; Resûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdular: Ben miraç gecesi dünya göğünde dört fersah uzunluk, bir fersah genişlikteki mihrabın göğsündeki mercan tanesinde Osman'ın güzelliğinin suretini gördüm. İkinci göğün üzerinde 40 fersah boy 10 fersah enindeki kürsünün üzerindeki incinin ortasında Osman'ın güzellik ve cemâlini gördüm. Üçüncü göğün üzerinde 100 fersah em ve 400 fersah boyundaki kürsünün üzerinde bulunan Firuz’du Osman'ın çok güzel suretini gördüm. Dördüncü gökte ise 1000 fersah em 4(X)0 fer sah boyu olan mihrabın üzerindeki La'l’in içinde Osman'ın suretim gördüm Beşinci göğün üzerindeki 40 bin fersah boyu ve 10 bin fersah eni olan minberin üzerindeki zeberced’in içerisinde Osman'ın lâtif cemalim gördüm. Altıncı gökte bir mihrap gördüm ki; 400 bin fersan boyu ve 100 bin fersah eni vardı. İşte bu mihrabın başında bulunan kırmızı yakut’un içinde Osman'ın gökçe cemâlim gördüm. Yedinci gökte gördüğün mihrabın 4000 X 4000 kere fersah boyu ve 1000 x 1000 kere fersah eni vardı. İşte bu mihrabın üzerinde bilinen yeşil zümrud’ün üzerinde Osman’ın güzel suretini gördüm ki; dalga dalga, takım takım, güruh gürûh her an, her saat ruhaniler gelirler, mihrapların önünde dururlar. Osman’ın hüsnü cemâline karşılık AHahü Teâlâ'ya secde ederler. Ve bu güzellikler ne zaman yaratıldı derler. Buna karşılık Cebrail (a s.) Allahü Teâla hakkı İçin, Âdem (a.s.) yaratılmadan bin kerre bin yıl önce Osman'ın bu sureti ve cemali bu yedi göğün üzerindeki mihraplarda görülmüştür. Osman'ın bu güzel suretleri onun yedi hayratından meydana gelmiştir.cep telefon fiyatları sizin icin yazdı.




cep telefon fiyatları,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder